Referat fra Generalforsamling 2022

CC
08. marts 2022 kl. 17:23

Punkt 1: Ordstyrer

Bestyrelsen ville gerne foreslå Ole Stampe, han blev godkendt.
Han takkede herefter for valget og konstaterede at indkaldelsen var sket rettidig.

Punkt 2: Beretning fra bestyrelsen

Formanden berettede om 2021, hvor der blev fortalt om hvad der er sket i klubben igennem året.

Formandens beretning 2021

2021 var endnu et udfordrende år på grund af Corona. Det startede med at se rigtig lyst ud med en Kunststofbane i udsigt og tilskud til udvidelse af klubhus. I 11 time blev det ikke til noget med kunststofbane, der desværre blev rykket til Fjordager. Men vi fik dog bevilliget penge til udvidelse af klubhus hvilket der også blev sat i gang med ansøgning om byggetilladelse og diverse. Men vi hørte aldrig rigtig noget og finder ud af at kommunen har forelagt vores ansøgning og at et stort beløb er blevet brugt på diverse udgifter. Byggeriet står derfor stille og vi håber at der snart kommer en afklaring, da der er gået et helt år siden vi startede på udvidelsen.

Vi havde i 2021 endnu en gang det højeste antal medlemmer nogensinde og det er et kæmpe puslespil at få det hele afviklet men holdene er gode til at være fleksible så kampe og træning bliver gennemført.

Herre serie 1 rykker i Fynsserien og ligger pt. Nr. 10.

Hold 2 nåede ikke at komme med i oprykningsspillet og spiller om at blive i rækken. Finn stoppede som træner for holdet i sommerpausen. Der skal lyde en stor tak til ham. Ronni Nielsen overtager holdet under meget svære betingelser.

Hold 3 spiller om at blive i rækken i serie 3.

Hold 4 spiller om at blive i rækken i serie 4.

Hold 5 spiller om at rykke op i serie 2.

Hold 6 spiller om at blive i rækken. Serie 4

Damerne spillede i Fynsserien i foråret og rykkede op i Kvindeserie vest men måtte en tur ned igen.

Dame serie 2 blev nr. 4 både forår og efterår.

Desuden havde vi ung old-boys samt master som havde en god sæson, men vores veteran OB70 hold havde det svært sidst i turneringen hvor de var nødt til at melde afbud til nogle kampe.

Ungdommen kører endnu en gang derudaf med hold i de forskellige række Fra u-5,6,7,8,9.10,11,12,13 og u14 og i nogle af rækkerne er der flere hold og de fleste holdene er også med til at præge og ligger i den bedste halvdel at rækken . Der er ingen tvivl klubben har mange engagerede trænere og der er stor opbakning fra mange af forældrene . Det er en fornøjelse og se alle de børn på ØB.

Vi havde lidt arrangementer på Magasinet og Stadion, men har været nødt til at sige fra der, på grund af manglende hjælpere.

Vi fik afholdt Sommerstævne, fodboldskole med stor succes og sommerferie aktiviteter i uge 27 og 28. Jeg vil særlig fremhæve fodboldskolen som klubbens ungdomsformand Flemming Rosenlyst stod for samt  det var stort at se så mange hjælpere der kom på banen.

I November fik vi afholdt afslutningsfest med ca. 60 deltagere.

Den 28. december var ungdomstrænere/ungdom spillere og bestyrelsesmedlemmer   ude for at afhente juletræer rundt omkring i Odense C som folk havde betalt et beløb for at få afhentet. Det var en fantastisk dag alle der var med hyggede sig.

Vi vil gerne takke alle Sponsorer, frivillige hjælpere, trænere, holdledere samt ØB Support og banko folket for deres store indsats.

Der skal også lyde en stor tak til bestyrelse for godt samarbejde og vi ser frem til et godt sportslig år samt vi glæder os til en ny sæson.

Beretningen blev godkendt og afsluttet med klapsalve.

Punkt 3: Kasseren fremlægger det reviderede regnskab & redegøre for økonomien i klubben

Alex startede med at fortælle om et år, hvor der er meget at glæde sig over, bl.a. en stigning i kontingentindtjening, hvilket vidner om det største antal medlemmer i historien.
Vi har ligeledes haft det højeste, ordinære, indtægt i historien.
Vi har også haft lidt høje udgifter, som derfor gør at vi ender ud med et lille minus på 1.015,84,-

Vi har en egenkapital på 1.552.125,51,-

Så kom han ind på tilbygningen, hvor han forklarede at byggeriet, forhåbentligt snart kan komme i gang, med en godkendt plan.
Vi har 375.000,- stående ved kommunen, til byggeriet, som vi søger om at få, når vi får grønt lys, til planen.
Ligesom sidste år, så ser det ud til byggeriet bliver dyrere pga. Stigende råvare priser etc.

Vi har ligeledes, fra kommunen, fået lovning på 116.000,- til optimering af lys på banerne, dette vil dog blive alt for dyrt, da det vil løbe op i ca. 800.000,-

Vi havde desværre en stormskade, hvor den overdækkede terrasse, fløj sig en tur.
Det er meldt til forsikring og alt er nu ok igen, det bliver dækket via forsikringen.

Der var ingen spørgsmål til regnskabet, dog et spørgsmål omkring priserne i tutten, som gik på om der kom en prisstigning.
Dette er der ikke umiddelbart nogle planer om – vi har fået en forbedret aftale med Carlsberg omkring drikkevarer.
Der kommer dog en kontingentstigning.

Regnskabet blev godkendt med klapsalver.

Punkt 4: Behandling af indkomne forslag

Forslag fra 1 deltager, ang. Røgfrit klubmiljø.
Han argumenterede for sit forslag og der blev lyttet til det.
Bestyrelsen tager det op til første møde, efter generalforsamlingen.

Punkt 5: Valg af bestyrelse

Jørgen Andersen, Formand, på valg, ønskede genvalg, blev valgt.
Jesper Steneman, på valg, ønskede genvalg, blev valgt.
Torben Hansen ønskede ikke at fortsætte.

Ungdomstræner Mathias Johansen, ønskede at blive en del af bestyrelsen, han blev valgt ind som nyt medlem i Bestyrelsen.

Punkt 6: Valg af 2 revisorer samt revisorsuppleant

Ronnie Andersen & Ronni Nielsen blev genvalgt som revisorer.
Thomas Andersen ønskede ikke genvalg som revisorsuppleant.

Punkt 7: Eventuelt

Der var forslag omkring starttidspunktet for den kommende generalforsamling, hvilket blev taget med til bestyrelsesmødet.

Der var 4 fremmødte udover bestyrelsens 8 medlemmer & ordstyren

Generalforsamlingen blev afsluttet med 3 x hurra for klubben.

Referent:
Charlie Christiansen.